недеља, 21. децембар 2014.

O PRAVOSUĐU, KONKRETNO


JASNO KAO DAN DA JE g-đa Boljević još jedna od DILEA u srpskom pravosuđu.
Obratite pažnju da je broj sudija preko 2000, a MATEMATIKA je egzaktna nauka.
NAJBOLJE SUDIJE imaju 2%-3% ukinutih PRESUDA, nema niko ispod tog broja, a UKPNO je ukinuto 12000 PRESUDA, a onda podatak da je procenat ukinutih presuda preko 20%. BILO BI INTERESANTNO OBELODANITI ZAŠTO ONA NIJE BILA IZABRANA ZA SUDIJU I ZAŠTO JE ODBILA da svojevremeno Boško Ristić javno u lice joj saopšti na RTS 1 ZAŠTO NIJE IZABRANA. Da je bila ČISTA, prihvatila bi da se pročita. JOŠ JEDAN KRIMINALAC I NERADNIK U SUDU.
ZNAČI NEKO DEBELO LAŽE, STRAŠNO LAŽE. BROJEVI SU TOTALNO U DISPROPORCIJI, što znači da broj UKINUTIH PRESUDA MORA BITI DALEKO VEĆI.

Prvo i osnovno UKINUTE PRESUDE I PREINAČENE PRESUDE NE MOGU SE ISTO TRETIRATI u ocenjivanju rada sudija, BROJ UKINUTIH PRESUDA SE MORA GLEDATI u odnosu prema UKUPNOM BROJU REŠENIH PREDMETA JEDNOG SUDIJE, a ne prema brojku OŽALBENIH PRESUDA. 

Tako postoji situacija da neki sudija recimo KRIVIČAR može da ima samo 100 presuda, OŽALBENIH 60, ukinutih 29, a drugi sudija da ima presuda 200, ožalbenih 10, ukinutih 5, i onda se ovaj prvi proglašava ZA BOLJEG SUDIJU, jer drugi sudija ima 50% po tom GLUPAVOM KRITERIJUMU UKINUTIH PRESUDA ILI PREINAČENIH spram ožalbenih. Pisao sam o ovome problemu u pravosuđu i mnogim drugim problemima, ali NEMA VAJDE jer mediokriteti se pitaju, a NE RAZUM I ZNANJE.

Osnovni problem pisao sam je NEDOSTATAK MERILA VREDNOVANJA RADA SUDIJA, kako pozitivno tako i negativno, NEDOSTATAK ujednaćene sudske prakse na NIVOU države, a mi danas imamo da u istom sudu u identičnim slučajevima se donose u različitim većima ili kod različitih sudija POTPUNO RAZLIČITE PRESUDE.
I to se ne donosi namerno, da bi se držali NA POVOCU.
Još jedan od problema jeste IZUZETNO MALO PLAĆENE SUDIJSKE I TUŽILAČKE funkcije.

Veliki problem jeste što nije oformljen TUŽILAČKI BUDŽET i da se prati rad svakog tužioca i svakog zamenika tužioca, nedosatak STRUČNJAK U RAZNIM OBLASTIMA koji bi pomagali tužiocima, tzv. forenzičari, ljudi sa iskustvom koji bi znali usmeriti ISTRAGE. Danas je tužilaštvo SKUP NEPISMENIH, NEUKIH i NESTRUČNIH u procentu preko 80%. TO JE TUGA PREGLEMA GLEDATI NEZNALICE, gledati neznalice tužioce i neznalice SUDIJE.

Da ne govorim o primerima iz 2013 godine kada namerno NISU završavali GOTOVE PREDMETE prebacujući ih nove sudske jedinice i to OTVORENO NAVODE STRANKAMA u postupku BEZ IKAKVIH SANKCIJA. Svuda u svetu bi bili razrešeni.

Još jedan problem su VEŠTACI koje ipak IMENUJE SAM MINISTAR PRAVDE a koje u mnogim slučajevima pišu po potrebi a ne po struci i PRAVDI.....

SVAKI SUDIJA BI MORAO DA IMA SARADNIKA, a danas ga nema, zapisničari su dobrim delom polupismeni i NEMA PROVERE ZNANJA ZAPISNIČARA KAO I BRZINE KUCANJA.

SRAMNO, kako su sudile sudije u mnogim mestima. Recimo da su sudije sudskih jedinica Iv predmete ili IZVRŠENJA držali U KUTIJAMA NEOTVORENE i sada su svi ti predmeti OTKRIVENI te će biti podeljeni sudijama, da ih rešavaju po 100 MESEČNO do juna 2014 GODINE pored njihovih REDOVNIH PREDMETA.

GDE SU KRITERIJUMI ZA RAD SUDIJA, ZAŠTO TAKVI NISU ODMAH RAZREŠENI,a SVI RADE ZA ISTU PLATU a sada su plate i SMANJENE.
DOBRIM SUDIJAMA DAJU ISTE PLATE KAO I BITANGAMA KOJE NE RADE NIŠTA I NE ZNAJU NIŠTA, kao i onima koji se ubijaju od POSLA.

Pa kako su neki dan poslali garancije TAČIJU, a on im rekao da su tamo sudovi nezavisni, a onda usledili cinični komentari KOJI JESU NA MESTU da on može da utiče na sudije i tužioce tamo. 
NARAVNO KAO ŠTO MOŽETE I VI OVDE U INTERESU PRAVDE, PRAVA I ISTINE, ali to radite samo kada vam odgovara. DONESITE PRVO MERILA O RADU SUDIJA I TUŽILACA, napravite tužilačke i sudske budžete PA ONDA DA SE VIDE REZULTATI. 

Naše sudije uglavnom NEMAJU SARADNIKE, zapisničari su veoma loši i nemau stalne provere znnja i brzine kucanja, uslovi rada tužilaca su loši jer nema svaki pomoćnik kancelariju u kojoj radi, ne koroiste se usluge stručnjaka iz prakse koji su realno forenzičari koji bolje od njih znaju u kom smeru i šta mora da se porverava...

Mali komentar i realističan predlog ocenjivanja sudija koji je dat u RADNOJ VERZIJI. Predlog je u osnovi bio dobar. Ispravna odluka je da se broj ukinutih presuda gleda u odnosu na UKUPAN BROJ presuda a ne broj ožalbenih i o tome sam i pisao blagovremeno i samom ministarstvu preko FB.

Ono što svakako ne može da zaživi u praksi i potpuno je neralno i očigledno je da je to pisao neko ko NIJE PROVEO DAN u pravosuđu niti gledao kako se tamo radi, jeste NORMA. 
Nije održivo apsolutno i nije normalno niti moguće imati 22 presude na KRIVICI u toku meseca svaki mesec u godini. PREVIŠE. Jer treba uzeti u obzir da se imaju barem po 3 pretresa i NIJE MOGUĆE SVAKI DAN PISATI PO JEDNU PRESUDU. I dosadašnja norma od 16 je bila neodrživa i naporna i to se može izdržati do par godina. Preko toga ne, jer TEORETSKI NIJE MOGUĆE TO POSTIĆI. Realna norma je 12 do 14 PRESUDA. JOŠ JEDAN APSURD JE DA JE NORMA ONDA POGREŠNO POSTAVLJENA AKO JE MOGUĆE DA JE NEKO PREMAŠUJE 50%, pa i to nema logiku. I u tom smislu treba uraditi KOREKCIJE. Ostalo je dobro i odnos 40-50-10 je prihvatljiv. Postoji nesrazmera jedino kod doktora nauka samo 2, magistri i masteri su izjednačeni a TO NIJE ISTO, trebalo bi 3 za doktore, 2 za magistre i 1 za mastere, ako se GLEDA POŠTENO I PREMA OBIMU I PREMA ZNANJU I PREMA SVEMU. Problem pravosuđa su realno VEŠTACI i TUŽILAŠTVO i to je rak rana SRBIJE.

Kako pratimo mnogo oblasti i ovu smo analizirali. Pa da podelimo s vama.
Uzećemo za primer recimo sudije krivičare kojima je predviđena norma od ČAK 22 presude mesečno. Ako se uzme da je prosečna presuda 10 strana to bi značilo da svaki sudija mora napisati 220 strana mesečno za 22 radna dana. Ako se uzme u obzir da imaju jedan ne sudeći dan kada su u većima, dežurni i obavljaju druge poslove onda se dolazi do apsurda.
Apsurd se povećava s time da bi sudija dobio ocenu IZUZETNO obavlja sudijsku finkciju potrebno je da premaš normu 50%, što je godišnje 363 PRESUDE. Da bi sudija imao taj broj presuda, on mora da ima u radu BAREM DUPLO, a to definitivno nema. Probajte da skucate 10 strana teksta, a ne 10 strana presude gospodo, a tek da skucate 330 strana mesečno u toku radnog vremena pored 3 pretresa dnevno i drugih aktivnosti koje sudija mora da ima na pratećim poslovima izdavanjima naredbi, posete pritvorenicima,...
Znači da je ovu normu i način ocenjivanja radio neko ko nema veze sa sudom niti iole poznaje pravosuđe.
Ukupno mogu dobiti 40 poena na KVALITET, čak 50 na KVANTITET i 10 na dostojnost i druge aktivnosti. Pa onda ima apsurd da recimo sudije obavljaju posao predavača, pišu naučne radove, a sve to je NE SPOJIVO SA SUDIJSKOM funkcijom jer oni ne mogu da budu predavači na fakultetu. Magistri NAUKA su izjednačeni sa masterima, a doktori nauka imaju samo 1 poen više od MASTERA. APSURD.
Uspešno obavlja sudijsku funkciju potrebno je 61 poen. Kako može da dođe do nje. KVALITET 1 poen od 40. Kvantitet 50 i ovamo 10 poena. TO znači da kvalitet NIJE BITAN nego kvantitet. A živo me zanima u kom to sudu sudije pišu 22 presude na krivici ili 33 da bi bile sudije koje IZUZETNO obavljaju sudijsku funkciju.
Realno je 14 presuda mesečno, pa i manje, možda 12. Jedina odlična stvar jeste što su prihvatili predlog i ubacili da se broj UKINUTIH presuda gleda u odnosu na ukupan broj, a ne kao do sada u odnosu na broj OŽALBENIH presuda, pa je recimo neko uradio 200 presuda, ožalbeno recimo 20, ukinuto 18, i to je veoma loš sudija po Boljevičkinim ranijim kriterijumima, a sudija koji je uradio samo40 presuda, ožalbeno 20 presuda, ukinuto 17 je ispadao bolji sudija. Sada je dobar predlog.
UKLJUČITE LJUDE OD STRUKE a ne samo s fakulteta koji SUDA VIDELI NISU NI KAO STRANKE, a kamoli nešto više.
REALNO NE POSTOJI TERORETSKA MOGUĆNOST DA NEKO izuzetno OBAVLJA SUDIJSKU FUNKCIJU PO OVOM PRAVILNIKU, JEDINO KADA BI RADIO 20 SATI SVAKI DAN I VIKENDOM OBAVEZNO, BEZ SLOBODNOG DANA. Zato treba da se koriguje i postavi nešto normalno. Želja je samo da se napravi REALNA i održiv predlog zasnovan na MOGUĆEM i praksi a ne nemogućem
ISTO TAKO I ZA TUŽIOCE MORA DA POSTOJI REALNO OCENJIVANJE.
Da li neko u ovoj državi vodi računa o TROŠKOVIMA KOJE DRŽAVI NAPRAVE TUŽIOCI svojim katastrofalnim radom koji je plod NESTRUČNOSTI I/ILI NAMERE.
Da li iko vodi računa o troškovima advokata koji brane po službenoj dužnosti KADA IZMIŠLJAJU TROŠKOVE I PIŠU BUDALAŠTINE, a ima sudija koje im to dopuštaju, dok se onima koji rade savesno govori da nisu normalni jer štite budžet.

RED JE DA SE TUŽIOCI POČISTE KOJI SU NAPRAVILI VELIKE TROŠKOVE DRŽAVI, AKO SE UOPŠTE VODI EVIDENCIJA TROŠKOVA KOLIKO KOJI ZAMENIK TUŽIOCA NAPRAVI TROŠKOVA NA RAČUN BUDŽETA I PORESKIH OBVEZNIKA, KOLIKO PUTA SU PUKLI NA PODIGNUTIM OPTUŽNICAMA ILI OPTUŽNIM PREDLOZIMA
A šta tek reći KADA MINISTAR PRAVDE Selaković, kaže za OSUĐIVAOG KRIMINALCA koji je predsednik opštine STARA PAZOVA ispred SNS da je SPOSOBAN, a prethodno u istoj emisiji DA MOŽDA NE priča o urušenom sitemu vrednosti, koji baš TIME SNS jasno promoviše, da se kriminalci postavljajju na mesta predsednika opština, poslanike i druge državne ili javne funkcije, a takvi NIKADA VIŠE NE BI SMELI DA BUDU NI U JEDNOM PREDUZEĆU ILI USTANOVI KOJA SE FINANSIRA IZ BUDŽETA.
Eto vam dokazane BORBE protiv kriminala i korupcije i USPOSTAVLJANJA SISTEMA VREDNOSTI.

Ja ipak mislim i ostajem pri stavu da to NIKADA NE SME I NE MOŽE BITI SISTEM VREDNOSTI NORMALNE DRŽAVE I NACIJE.
A VAMA NA VOLJU KAKO ĆETE GLASATI I KAKAV ĆETE SISTEM VREDNOSTI SVOJIM GLASOVIMA PODRŽATI.

U TUŽILAŠTVU, preciznije VELIKI ZLIKOVAC I ČLAN MAFIJE, njihov ZAŠTITNIK je MILJKO RADISAVLJEVIĆ kome je malo JEDNA DOŽIVOTNA ROBIJA.
DA LI JE MILJKO KADA JE KAZNIO VLASNIKA SEKURITASA PROVERIO UOPŠTE KAKO ON ISPLAĆUJE VIŠE HILJADA RADNIKA NA CRNO? Naravno da nije.
Setite se da je MILJKO NAPRAVIO nagodbu da jedan od takvih ZLIKOVACA za MITO od 50.000 EVRA plati PO NAGODBI 100.000 dinara.
Hoće li VUČIĆU konačno doći iz DUPETA U GLAVU i DOKLE ĆE VIŠE ON DA ŠTITI VELIKOG ZLIKOVCA I ZAŠTITNIKA MAFIJE MILJKA RADISAVLJEVIĆA, ko ne zna on je iz KRUŠEVCA, ko ne zna odatle je i MIŠKOVIĆ,.... ili je ipak to nemoguće i da li će POSTATI JASNO DA JE SVE FARSA I DA JE NA SCENI VELIKA PREDSTAVA LAŽA I PARALAŽA američko britanskih koproducenata i da VUČIĆ SVESNO IGRA ULOGU. NAREDNI DANI ĆE POKAZATI, ako ga OSTAVI ONDA JE VUČIĆ ČLAN I ZAŠTITNIK MAFIJE NA PERFIDAN NAČIN ZAMAJVANJA NARODA, ako ga ne ostavi iako GA SMENI ZAJEDNO SA ZAGORKOM DOLOVAC onda ON ŽELI DA NAPRAVI PROME. VREME U NAREDNIH 15 DANA ĆE TO JASO POKAZATI SVIMA.
ZAMISLITE PODNETE PREKRŠAJNE PRIJAVE I NEMA KRIVIČNIH PRIJAVA IAKO SU UTAJE MILIONSKE U EVRIMA, pa to ima samo u SRBIJI. ZA OVO SLEDE DECENIJSKE ROBIJE SVUDA U SVETU, sem u Srbiji, jer je KOMPLETNA VLAST DA SE NE LAŽEMO OČIGLEDNO NA PLATNOM SPISKU ZAPADNIH OBAVEŠTAJNIH SLUŽBI I MAFIJE kao njene produžene ruke. Ako neko ima kontra argument, spremni sam za DISKUSIJU ARGUMENTIMA, a ne emocijama
Kada su u u pitanju MALOLETNICI zakon koji je nametnut od EU a koji ta ista EU ne primenjuje kod sebe, od njih PRAVI ZAŠTIĆENE BELE MEDVEDE, a ispod 14 godina apsolutno NEMA SANKCIJA NIKAKVIH.


A kod punoletnih lica, nadležno je tužilaštvo, a koliko mi je poznato SVU MOĆ ima SNS jer ste vi umesto smena zadržali SVE ŽUTE TUŽIOCE, pa prema tome odgovornost je na SNS, pošto TVRDITE DA POLICIJA URADI SVOJ POSAO.


Tek onda se dolazi kod SUDIJA i sudije OSNOVNIH SUDOVA ne smeju strože da kažnjavaju jer je to STAV APELACIONIH SUDOVA, a svaka ukinuta presuda je NJIMA MINUS i NE SMEJU da budu strogi, a kada kažem da je gro kriminala posle tužilaštva i veštaka nalazi u APELACIONIM SUDOVIMA niko ne reaguje.
A ZAŠTO NEMA UJEDNAČENE SUDSKE PRAKSE čak ni u istom sudu gde dva veća donose u istim slučajevima potpuno različite presude, tek je mnogo gora situacija ako se gleda cela DRŽAVA.
Mi imamo USTAVNI SUD koji ne radi poso za koji je plaćen i to je klasičan političko partijski sud, USTAVNI SUD donosi presudu za PARKIRANJE za PANČEVO a isto je u svim gradovima problem, ali volšebno se donosi samo za taj GRAD. 

Pa toga nema nigde u svetu. 
A sada je URADIO skandalozno, da je BRISELSKI sporazum proglasio kao POLITIČKI AKT, što je apsurd, jer ne može da se proglasi POLITIČKIM AKTOM ako izaziva PRAVNE POSLEDICE. Ali oni su marionete, a marionete će kad tad da dođu pred lice pravde i da im se sudi, a onima koji su tako postupili mimo logike i pravne nauke biće suđeno i presuđeno a najbolje mesto za izvršenje kazne jeste ISPRED USTAVNOG SUDA VEŠANJEM ZA NOGE, jer će se uvesti SMRTNA KAZNA ZA IZDAJU OTADŽBINE. A to jeste IZDAJA OTADŽBINE.

U Privrednim sudovima ograničiti vreme spora na MAKSIMALNO 9 meseci, a u APELACIONOM PRIVREDNOM SUDU se ne sme čekati duže od 90 dana na dobijanje PRESUDE bilo da je ukinuta, preinačena ili potvrđena. Za to je potrebno u PRIVREDNIM sudovima u Beogradu, Novom Sadu, Kragujevcu i Nišu UDVOSTRUČITI broj sudija, a u APELACIONOM UTROSTRUČITI broj sudija. Jeftinije je plaćati toliki broj sudija, i imati ODLIČAN I SIGURAN POSLOVNI AMBIJENTA sa BRZOM pravdom, nego imati SPORU ILI NEDOSTIŽNU PRAVDU, zbog koje su mnoga preduzeća UGAŠENA, a porodice unesrećene.
Za komplikovane i obimne slučajeve može se pre suđenja ODOBRITI dodatnih 6 meseci ili od Visokog saveta sudstva na obrazložen zahtev tokom procesa zbog neplaniranih i neočekivanih događaja.


Ne sudi se u DUHU ZAKONA pa nam se događa da se zbog opisne reči dela UKIDA presuda, a idiotski je da svaka reč mora da stoji u zakonu. TAKVE SUDIJE APELACIONIH SUDOVA TREBA RAZREŠITI ODMAH.
Naravno da VLAST MOŽE DA UTIČE da tužilaštvo i sudovi RADE PO ZAKONU I EFIKASNO. Oni su nezavisni u radu, ali NISU NEZAVISNI OD POSLA KOJI MORAJU DA URADE BRZO I EFIKASNO, PRAVEDNO.


NE MOGU ONI DA POD FORMOM NEZAVISNOSTI da rade šta hoće i kako hoće. A ZATO MORAJU DA SE HITNO UVEDU MERILA VREDNOVANJA RADA SUDIJA I TUŽILACA.
Tužioci i sudije moraju da imaju plate 2500 evra. NAPRAVITI SUDSKI BUDŽET. OSTAVINSKE RASPRAVE NE DOZVOLITI DA RADE NOTARI, nego i dalje sudovi, jer će se dogoditi sve ono što i u svim ISTOČNIM zemljama gde je 50% notara završilo u zatvoru, a na žalost ljudi ostali trajno bez imovine......


EFIKASNO I PLAĆENO PRAVOSUĐE, DONOSI SIGURNOST GRAĐANIMA I PRIVREDI. Ograničiće se za privredne sporove da ne može proces trajati duže od 6 mesec, za kompleksne do 9 meseci u prvom stepenu, a po žalbi u Apelacionom privrednom sudu duže od 3 meseca.

2 коментара:

  1. Potrebne su korenite promene i ozbiljna lustracija, ali ona mora da krene od SELAKOVIĆA..Ova vlast je napravila sebi sluge koje će izvršavati bez pogovora svaki zahtev i to vraćajući lustrirane kao da se ništa dogodilo nije, bez sprovodjenja novog postupka i provere, uz obavezu da im nadoknadi izgubljenu zaradu! Pa gde to u svetu ima?!

    Ima istine u navodima, ali i mnogo nerada, nestručnosti,neodgovornosti i korupcije koja počinje prvo u rodbinskim odnosima, supružnici-sudija,advokat, sudija-tužilac, sudija-veštak-sudija-policajac...takva sprega vodi dalje i dublje u obezvrednjivanje celog sistema pa i društva u celini. A plate, pa rano je za to, možda kada se popravi i standard gradjana koji sve to i plaćaju..povećanje plata sigurno neće rešiti ni pitanje efikasnijeg rada niti iskoreniti korupciju.

    ОдговориИзбриши
  2. Odlaganje primene KRITERIJUMA za ocenu rada sudija i tužilaca jasno govori o tome da ne postoji SISTEM, a pogotvo obrazloženje koje je dato, ne pije vodu i sramno je.
    Trebalo je izaći sa rezultatima na osnovu tih kriterijuma za sve sudije počev od 01.01.2010 godine, a sada vidimo da se kreće od polovine 2015. godine. Opet je u pitanju ŠEŠIR, a ne sistem vrednosti i jasni kriterijumi.

    ОдговориИзбриши